Ik werkten veel in de nachtelijke uurtjes aan dit project als ik niet kon slapen door de maag problemen.
vannacht ook weer wat uurtjes bezig geweest ik had een filmpje gezien op i net waar een am5 blokje onder een fs1 zat gemonteerd
dat gaf me hoop een am6 blokje verschild niet wezenlijk van een am5 daarom dacht ik toch weer aan een fs1 frame in plaats van een rd frame.
ik had al eerder het tzr balhoofd zonder kogels gemonteerd gehad in een fs1 frame dat pasten goed.
ik had echter een foutje gemaakt ik had niet de ring en het afdekkapje gebruikt en toen ik het balhoofd wel compleet met kogels en ringen er in had
bleek de schroefdraad niet ver genoeg door te lopen om de kroonmoer te kunnen monteren.
de schacht is lang genoeg maar er is gewoon te weinig schroefdraad getapt omdat de schacht van een fs1 frame iets hoger is dan die van een tzr.
om te laten zien dat de boel wel past ben ik even door gegaan alles zit wel gemonteerd de kogels de ringen het afdekplaatje en de kroonmoer.
ook de stuurplaat en het TZR stuur zit gemonteerd dat ging allemaal prima.
het staat ook niet eens zo heel slecht ondanks dat de vork langer en behoorlijk dikker en de poten iets meer uit elkaar staan is het wel te doen.
toen ook de fs1 achter brug er in zat en hij op de standaard stond leek het een beetje op een sheriff maar dan met racestuur
het werd wel duidelijk dat ook al zou het voor wel gepast hebben met de schroefdraad en zou het lukken de achter brug pas te krijgen met het TZR achterwiel
de midden bok zou veel te kort worden en zou ook nooit om de achterband gaan passen.
het voor aanzicht ziet er vooral door de mini koplamp wel redelijk breed uit of het mooi is zal dan weer vers 2 zijn maar ook hier liggen nog wel wat uitdagingen
vanwege het gebruik van het TZR voorwiel kom ik ook aan het gebruik van het tzr dashboard maar daar was wel een oplossing voor gevonden.
Het tzr achterwiel even los onder het spatbord zonder brug.
de vering zou erg stug moeten worden als ik een fs1 achterspatbord zou gaan gebruiken omdat de velg en vooral de band bijna 4 centimeter breder is dan een fs1 3.00 band laat staan de 2.50 fietsband die er origineel op hoort.
Bovendien zou het achterwiel met de aangepaste TZR brug bijna 30 centimeter naar achteren gaan waardoor ik min of meer verplicht zou worden de mono shock te gebruiken.
maar dat houd dan weer in dat ik een deel uit het fs1 frame moet slijpen en verstevigen voor de mono shock.
nu ben ik geen metaalbewerker en lassen kan ik ook niet maar het lijkt mij dat met een mono schokbreker er meer krachten op het frame komen waar het fs1 platen frame niet op berekent is en ook de langere achter brug zal andere krachten op het frame los laten.
ik kan het mis hebben maar ik ben bang dat het fs1 frame in de ronding boven het luchtfilter alle klappen gaat opvangen en daardoor op den duur zal gaan scheuren daar.
natuurlijk kun je van alles aanpassen om het te verstevigen maar ik moet al het laswerk door anderen laten doen ten eerste word dat een duur geintje en ten tweede zou het goedkoop gedaan worden dan is het nog teveel werk voor de lasser.
punt 3 ook niet geheel onbelangrijk ga ik op zo een brommer een kenteken krijgen en gaat het bouwjaar 1970 blijven.
al met al denk ik dat ik hier niet verder mee moet willen gaan omdat het in mijn ogen onmogelijk is er iets veiligs en betrouwbaar neer te zetten.
Vandaar dat dit project strand.
nu moet ik even naar de buurjongen 2 deuren verder die heeft nu al 2 dagen die deprimerende nederlandse rap muziek op staan maar eerst even een pizza eten

Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.