ontstekingsprobleem

Alles over de techniek en sleutelen
meskens koen

ontstekingsprobleem

Bericht door meskens koen »

Het moet niet altijd hetzelfde zijn, wij hebben problemen met de ontsteking, niet dat hij geen ontsteking geeft maar dat hij altijd vonkt.
zijkontaktschakelaar is volledig verwijderd, en toch geeft hij bij aankicken nog steeds een vonk.
van de ontsteking komen er vier draden een gele een groen (gaan naar het zijkontakt) een blauwe(neutraalschakelaar) en een zwarte (bobine) van zodra we de zwarte aan de bodine aansluiten hebben we vonk(bij aankicken). Ik vermoed dat er ergens een kortsluiting zit tussen de gele en de groene, of moeten we het eerder gaan zoeken in de windingen bij de ontsteking.
Martijn

Bericht door Martijn »

Je moet je contact juist aansluiten en dan de zwarte draad die van je contactslot afkomt aansluiten op je massa (frame).

Hierdoor kan je m uitzetten ;) (das toch wat je bedoelt ?)
edje

Bericht door edje »

jep geel en groen hebben er niks mee te maken, das voor de verlichting. je zet je brommer af door de zwarte draad van de bobine contact te laten maken met de massa :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Een FS1 zonder contactslot vonkt ook juist altijd :lol:
Als je de windingen door wilt meten dan kan je het beste weerstand meten van de spoel, die moet als je allebei de draadjes van de windingen pakt nagenoeg nul zijn :wink:
geo

Bericht door geo »

bedankt mannen, gaan dit in de week proberen, dus massaprobleem in de zijkastschakelaar.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Pak eens een andere schakelaar, als je die hebt...

Mijn FS1 was ook contactloos toen ik hem kocht, en die liep gewoon.
Kreeg hem alleen niet meer uit (via de normale manier) :P
meskens koen

Bericht door meskens koen »

Niels schreef:Pak eens een andere schakelaar, als je die hebt...

Mijn FS1 was ook contactloos toen ik hem kocht, en die liep gewoon.
Kreeg hem alleen niet meer uit (via de normale manier) :P

dat probleem hebben wij ook,hij start wel maar uit gaat hij niet via de normale manier
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ok, dan zou ik eens naar het contactslot gaan kijken :D
geo

Bericht door geo »

morgen sordeerbout eens boven water halen, ik denk dat het probleem gelocaliseerd is, g.v.rd.mm. zoveel tijd verspeelt met zo een onnozel prul, dat ik dat niet eerder doorhad :x
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Los contact zeker op de achterkant van het slot? :P
geo

Bericht door geo »

Niels schreef:Los contact zeker op de achterkant van het slot? :P

99%, dat het dat is, m.lj..r :x
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

nou heb ik ook een vraagje..

ik heb al een tijdje problemen met de onsteking..
valt steeds uit en dan vonkt ie niet meer.. even onsteking stellen doet het weer

nu heb ik andere punten erin gedaan
1 kick en lopen

enorm rondje gereden
zet hem thuis uit
uurtje later probeer ik hem aan te krijgen
weer geen vonk!
stellen voor me leven nog steeds niks
alles stekkers nagekeken alles vast

wat kan het wezen
zit totaal geen leven meer in
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Bedrading, Condensator, Bobine, Bougie, Spoel, Contact slot, ga het rijtje af en sluit het allemaal zo uit dat je snel het probleem kan verhelpen
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

bedrading bekeken.. alles goed
condensator..denk ik nog goed..had tenminste geen vonkjes tussen de punten
bobine = net nieuw
spoel goed
bougie net nieuw
contactslot?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

sluit hem dan direct door naar de bobine vanaf de het blokje die uit het blok komt, maak gewoon even een verlengstukje die je in het blokje kan doen en op de bobine draad
Plaats reactie