Het moet niet altijd hetzelfde zijn, wij hebben problemen met de ontsteking, niet dat hij geen ontsteking geeft maar dat hij altijd vonkt.
zijkontaktschakelaar is volledig verwijderd, en toch geeft hij bij aankicken nog steeds een vonk.
van de ontsteking komen er vier draden een gele een groen (gaan naar het zijkontakt) een blauwe(neutraalschakelaar) en een zwarte (bobine) van zodra we de zwarte aan de bodine aansluiten hebben we vonk(bij aankicken). Ik vermoed dat er ergens een kortsluiting zit tussen de gele en de groene, of moeten we het eerder gaan zoeken in de windingen bij de ontsteking.
jep geel en groen hebben er niks mee te maken, das voor de verlichting. je zet je brommer af door de zwarte draad van de bobine contact te laten maken met de massa
Een FS1 zonder contactslot vonkt ook juist altijd Als je de windingen door wilt meten dan kan je het beste weerstand meten van de spoel, die moet als je allebei de draadjes van de windingen pakt nagenoeg nul zijn
morgen sordeerbout eens boven water halen, ik denk dat het probleem gelocaliseerd is, g.v.rd.mm. zoveel tijd verspeelt met zo een onnozel prul, dat ik dat niet eerder doorhad
ik heb al een tijdje problemen met de onsteking..
valt steeds uit en dan vonkt ie niet meer.. even onsteking stellen doet het weer
nu heb ik andere punten erin gedaan
1 kick en lopen
enorm rondje gereden
zet hem thuis uit
uurtje later probeer ik hem aan te krijgen
weer geen vonk!
stellen voor me leven nog steeds niks
alles stekkers nagekeken alles vast
bedrading bekeken.. alles goed
condensator..denk ik nog goed..had tenminste geen vonkjes tussen de punten
bobine = net nieuw
spoel goed
bougie net nieuw
contactslot?
sluit hem dan direct door naar de bobine vanaf de het blokje die uit het blok komt, maak gewoon even een verlengstukje die je in het blokje kan doen en op de bobine draad